Nora PETROČENKO (mecosopranas)

Nora PETROČENKO (mecosopranas)

Dainininkė Nora Petročenko  yra dažnai kviečiama atlikti klasikinį koncertinį repertuarą , dalyvauti įvairiuose operų pastatymuose Prancūzijoje, Portugalijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje. Svari atlikėjos repertuaro dalis tenka baroko ir šiuolaikinei muzikai.

Nora Petročenko mokėsi Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, vėliau įgijo magistro laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Atlikėja tobulino vokalinį meistriškumą pas garsius operos solistus – Algirdą Janutą (tenoras), Liubov Chuchrovą (sopranas), taip dalyvavo daugelyje meistriškumo kursų , vadovaujamų tokių žymių figūrų kaip Kevin Smith, Helmuth Rilling, Rolandas Muleika, Hermann Max, Rinaldo Alessandrini, Roberto Gini, o taip pat – Claudine Ansermet, David Gowland, Alessandro Pagliazzi, Roberto Balconi ir kt.

Atlikėja yra dainavusi su Lietuvos kameriniu orkestru, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos valstybiniu simfoniniu, Klaipėdos kameriniu, Šv. Kristoforo kameriniu orkestrais, kamerinės muzikos ansambliu „Musica humana“, taip pat su SWR Sinfonieorchester Baden-Baden und Freiburg (Vokietija), „Remix Ensemble“(Portugalija), „Ensemble Multilatérale“ (Prancūzija), „Spectra Ensemble“ (Belgija), „Royal Chamber Orchestra of Wallonia“ (Belgija), „Capella Temporale“ ir smuiko virtuozu Dmitry Sinkovsky, taip pat su tokiais senosios muzikos ansambliais kaip „Banchetto musicale“, „Morgaine“, „Affectus Musicus“, „Brevis consort“, „Reversio“, „Arcadia consort“, Baltijos šalių baroko orkestru, Baroko operos teatro orkestru, ir kt.

Dainininkė ne kartą yra dalyvavusi įvairiuose užsienio ir Lietuvos prestižiniuose festivaliuose, tokiuose kaip Musica (Strasbūras, Prancūzija), Berliner Festspiele (Berlynas, Vokietija), Lucerne Festival (Liucerna, Šveicarija), RomaEuropa (Roma, Italija) taip pat aktualiosios muzikos festivalyje Gaida, Thomo Manno festivalyje, Pažaislio muzikos festivalyje, Tytuvėnų festivalyje, Banchetto Musicale, Kuršių Nerija ir daugelyje kitų.

Ypatingos sėkmės ir įvertinimo Nora Petročenko sulaukė bendradarbiaudama su Prancūzijos muzikiniu teatru T&M-Paris. Sukūrė Katerinos di Mediči vaidmenį W. Mitterer operoje „Massacre“ (dir. P. Rundel, rež. L. Lagarde), Frikos ir Helmvigės – R. Wagner / J. Dove „Nybelungų žiedo“ tetralogijoje „Ring Saga“ (dir. P. Rundel, rež. A. Gindt), Margaret Thatcher – S. Rivas operoje „Aliados“ (dir. L. Warynski, rež. A. Gindt). A. Schönbergo operos „Moses und Aron“ koncertinio turo Europoje metu 2012 metais, diriguojant maestro Sylvain Cambreling, dainininkė yra atlikusi Ketvirtos nuogos moters partiją. Šio kūrinio įrašas buvo nominuotas 2014-ųjų Grammy apdovanojimams geriausio operos įrašo kategorijoje.

Įsimintini ir atlikėjos Lietuvoje sukurti vaidmenys: Kornelijos G. F Händelio operoje „Julijus Cezaris“ (Baltijos kamerinio operos teatro pastatymas, dir. R. Bliškevičius, rež. Rūta Butkus), Juditos A. Vivaldi oratorijos „Juditos Triumfas“ sceniniame pastatyme (Baroko operos teatras, dir. J. M. Jauniškis, rež. G. Varnas), Thais draugės G. F. Händelio oratorijos „Aleksandro puota“ sceniniame pastatyme Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (dir. R. Beck, Vokietija / rež. C. Kael, Vengrija), Pasiuntinės Silvijos C. Monteverdi operoje „Orfėjas“, Dafnės G. Caccini operoje „Euridikė“ (festivalio „Banchetto musicale“ pastatymai, meno vadovas D. Stabinskas), Ereničės J. de Sousa Carvalho operoje apie Lietuvą „Everardas II – Lietuvos karalius“ (dir. A. Soriano, V. Lukočius, rež. A. Ptakauskė) ir kt.

Tarp ryškiausių dainininkės atliekamų kūrinių – ir ankstyvojo baroko operų partijos: Didonės H. Purcell operoje „Didonė ir Enėjas“, Pasiuntinės Orestėjos Fr. Caccini operoje  „Rudžiero išlaisvinimas iš Alčinos salos“, Veneros C. Monteverdi madrigalinėjė operoje „Nedėkingųjų šokis“. Jos repertuare – taip pat oratorinio žanro kūriniai: J. S. Bacho Mišios h-moll, „Magnificat“, „Kalėdų oratorija“, „Velykų oratorija“, G. F. Händelio „La Resurrezione“, W. A. Mozarto „Requiem“, A. Vivaldi „Gloria“, D. Scarlatti, A. Bononcini ir G. P. Pergolesi „Stabat Mater“, A. Scarlatti „Casimiro-Re di Polonia“, F. Mendelsohno oratorija „Paulus“, M. Brucho „Das Lied von der Glocke“ ir daugelis kitų.

Nora Petročenko yra ir dažna Lietuvos kompozitorių Onutės Narbutaitės, Mindaugo Urbaičio, Felikso Bajoro, Algirdo Martinaičio, Osvaldo Balakausko, Vidmanto Bartulio, Ramintos Šerkšnytės, Ritos Mačiliūnaitės, Alberto Navicko ir kitų autorių kūrinių atlikėja.

Dainininkė yra įrašiusi muzikos Lietuvos radijo fondams, dalyvavo įrašant šiuos kūrinius ir kompaktines plokšteles: „Italų muzika Vazų dvare“, (Vilniaus plokštelių studija, 2002), Felikso Bajoro „Ženklas“ (Feliksas Bajoras. Music for strings. Naxos, 2007), Onutės Narbutaitės „Pas de deux“ (Mindaugas Bačkus. Pas de deux. Domus Artis, 2007), Wolfgango Mittererio „Massacre” (Wolfgang Mitterer. Massacre. Col Legno, 2010), R. Wagner / J. Dove / G. Vick „Ring Saga – L’ANNEU DU NIBELUNG“ (De Richard Wagner Version de Jonathan Dove et Graham Vick. Production Ozango. Coproduction T&M Paris. Festival Musica, 2011, Strasbourg), Arnold Schönberg „Moses und Aron“ (SWR music/hänssler CLASSIC, 2014), Giedrius Alkauskas „Užburtasis laikas” (GA Music, 2014) ir kt.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *